5 Mayıs 2007 Cumartesi

Albenili Barkodlar

Japon Design Barcode firması, standard barkodları çekici ve göze hoş görünen marka öğelerine dönüştürmeyi başarmış. Gösterişsiz çizgiler ve sayılardan oluşan bilindik barkodlar, yerini dizayn harikası yenilerine bırakıyor. Belli başlı firmalar, paketleme dizaynlarında bu barkodları kullanmaya başladı bile. Örnekleri yaratıcılığın hatlarıyla sınırlı barkodlar, bir bakıyorsunuz bir zebranın sırtındaki siyah-beyaz çizgiler olmuş bir bakıyorsunuz bir şemsiyenin üzerine düşen sayılar…

Bir kısmı müşterilerin fikirlerinden yola çıkılarak hazırlanmış yaklaşık 200 tip barkod, firmanın portföyünde hali hazırda yer almakta. Şahsa ya da kuruma özel barkod hakları, 400$’ı başlangıç lisans ücreti olmak üzere toplam 4400$’a alınabilmekte. Üretilen bütün barkodları, piyasaya sürmeden önce sayısız testten geçiren firma şu ana kadar hiçbir barkod okumama sorunu ile karşılaşmamış. Design Barcode, 2004 yılından beri bu barkodları üretmesine rağmen fikrin Japonya dışında ses getirmesi, ürünlerin 2006’da Cannes’da Titanyum Aslan Ödülü almasından sonra olmuş.
Paketlenen her şeyin, müşterinin eline ürüne iliştirilmiş bir barkodla ulaştığı düşünülürse, ürünün bu olması zorunlu öğesinin beklenmeyen ve eğlenceli bir nesneye dönüştürülmesinin müşterilerin yüzünü güldüren bir pazarlama fikri olduğu tartışılmaz. Sihirli ama biraz pahalı bir fikir :-)

Hiç yorum yok: