10 Mayıs 2007 Perşembe

Pazarlamada Dördüncü Boyut

Sıradan reklamlar; ürünlere olan ilgiyi arttırmak bir yana dursun, çoğu zaman tüketiciye “Beni alma, ben çok sıradanım” mesajı verebiliyor. Pazarlama dünyası, “Dördüncü Boyut” adı verilen bir kavram ile hem Kuantum Fiziği’ne meydan okuyor, hem de reklamlardaki tekdüzeliği yaratıcılığa dönüştürüyor. Kaç tane ilginç reklam panosunun önünde fotoğraf makinesine poz vermek ister ki insan?
Dördüncü Boyut kavramının en güzel örneklerinden biri, New York’da Times Meydanı’nda bulunan Cingular reklam panosu. Elinde kamerayla panoyu görüntüleyen şu insanlara bakın. Emin olun George Cohan’ın heykelinin fotoğrafını çekmiyorlar. :-)

Görüldüğü üzere; reklam, şaşırtıcı ve verdiği mesajı en etkili şekilde ulaştıracak şekilde tasarlanmış. Cingular, dördüncü boyutun derinliklerinde dolaşan reklam panosuyla, sıradan ve dikdörtgen şeklinde panoları görmeye alışmış insanların ister istemez dikkatini çekmeyi başarıyor. Verdiği mesaja bakın: “Hate dropped calls?”. “Dropped Call”, teknik nedenlerden dolayı beklenmedik bir şekilde kesilen kablosuz mobil telefon aramalarına genel olarak verilen isim. “Calls” kelimesi, kimsenin beklemediği bir şekilde panodan kesilmiş ve aşağıda panonun hemen yanında kendisini izleyenlere poz veriyor. ;-)

1 yorum:

Unknown dedi ki...

dördüncü boyut pazarlamayla ilgili detaylı bilgi edinemileceğimiz bir kaynak varmıdır. varsa paylaşmanız mümkün mü?